Första dagen med Matdagboken

I och med att jag tagit första steget till ett hälsosammare liv har jag också hittat ett verktyg som ska hjälpa mig med det hela. Matdagboken är en plats jag hittade för ett tag sen där man enkelt kan hålla reda på kalorier, träning och information kring vad som är passande att äta och liknande. Här är en print screen på min första dag hos matdagboken. Jag har valt att ha 500 kaloriers underskott vilket motsvarar en viktnedgång på cirka ½ kilo i veckan. Mer än så behövs egentligen inte för mig då jag har tänkt gå ner 5-7 kilo. Mitt främsta fokus ligger inte heller på viktnedgången utan att få en balans mellan mat och träning så att jag på ett bra sätt kan strama upp kroppen och bli piggare.
Det tar lång tid att räkna kalorier men det är värt det såhär i början eftersom jag fått en liten chock gällande hur mycket kalorier vissa saker faktiskt innehåller. Det blir lite som ett wake-up call.
Att träna med Jillians tränings-dvd som jag gjorde tidigare idag var riktigt roligt! Varje minut kändes värt det och jag önskar inte att jag hellre hade ägnat mig åt något annat. Jag kunde vara här och nu i träningen och känna att det faktiskt gav något. Dock hoppar jag nog upp till Level 2 på en gång eftersom jag känner mig snäppet mer vältränad än vad man "ska" vara i Level 1.
De närmsta dagarnas frukostar är planerade och jag inser att jag gärna skulle vilja ha lite finare glas och tallrikar för att kunna presentera allt snyggt. Tanken är att jag ska fotografera min frukost då och då för att inspirera såväl mig själv som andra till att äta frukost. Det är väldigt lätt att bara slänga i sig frukosten och sen inte tänka mer på det. I och med att man fotograferar maten blir det lite mer eftertanke bakom det hela.
Nu ska jag krypa upp i soffan tillsammans med min läsplatta och läsa ut boken Mats och Anna bor inte här längre. Kanske hinner jag börja på Eldvittnet ikväll också, vem vet.

Kommentarer
Postat av: Marion

Spännande att du vill dela med dig av din resa,

kommer följa den.

2011-12-27 @ 22:12:30
URL: http://marionsblogg.blogg.se/
Postat av: Linda

VA MED OCH TÄVLA OM ETT PRESENTKORT PÅ 500 KR PÅ KICKS I MIN BLOGG! :D



Kolla inlägget här:

http://littledolly.blogg.se/2011/december/tavla-om-500-kr-presentkort-pa-kicks.html#comment



Kram kram!

2011-12-27 @ 22:25:16
URL: http://littledolly.blogg.se/
Postat av: Caroline

Vart köper man Jillians tränings DVD? :)

2011-12-28 @ 21:20:36
Postat av: Linda - träningsbloggen

Jillians tränings-dvd kan du hitta på cdon för bara 79 kronor, här är direktlänken ---> 30_day_shred%28import%29-14113276" rel="nofollow">http://cdon.se/film/jillian_michaels%2730_day_shred(import)-14113276

2011-12-28 @ 21:48:10
URL: http://litelagom.blogg.se/
Postat av: Caroline

Tusen tack! :)

2011-12-29 @ 21:19:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0