Framsteg, baksteg eller snedsteg

I mina ögon handlar inte träning om perfektion, en viss vikt eller liknande. För mig handlar det om att må bra i kropp och själ. Jag älskar att träna för att träna och känna känslan som infinner sig efter ett träningspass när man klarat sig igenom det. Det är en underbar känsla!

Igår kväll såg jag Gladiatorerna och också den drömkropp jag strävar mot (för jag tyckte Emelie Trossö-Ledin hade en perfekt tjejkropp, lagom muskulös och smal. Jag vet att det här verkar motsägelsefullt, men det är kort och gott bara ett mål, inget jag måste nå, utan något som peppar mig och känns roligt. Aldrig aldrig aldrig får träning övergå till att bli ett måste. Aldrig någonsin vill jag att det blir en strävan efter perfektion.

Träningen går framåt och jag anser att jag gör framsteg. Tränar både yoga och passen från 30 Day Shred med Jillian Michaels. I veckan blir det även en kilometer simning eller så, beroende på om jag orkar mer eller mindre. Jag älskar att simma och "tävlingssimmade" som liten. Anledningen till varför jag skriver "tävlingssimmade" och inte tävlingssimmade är främst för att jag bara var sisådär tio år och kunde tekniker och liknande men att tävlandet inte var vad som var i fokus.

Vad gäller mat så tänkte vi prova att beställa mat från Mataffären.se någon dag för att spara tid, exempelvis för att kunna träna mer eller för att vi ska kunna ägna oss åt våra hobbies.

Förresten, jag skulle väldigt gärna kunna det som denna tjej kan:


Kommentarer
Postat av: Kristina - ingen vanlig dag

Det är alltid bra med mål. Längtar till jag inte längre är gravid och kan ta mig ut å springa igen :)

2012-01-15 @ 20:26:43
URL: http://ingenvanligdag.blogg.se/
Postat av: ENDENISE - Tävlingar igång ♥

sv: Håller med dig till fullo :D koppen måste vara fin, god och dricka ur samt ha bra storlek :)

2012-01-16 @ 00:54:22
URL: http://endenise.se
Postat av: Emma

Hej jag har några frågor jag undrar angående Jillian Michaels 30 days shred.

Tyvärr tränar jag dock inte, men brukar ta promenader ibland, men är väldigt sugen på att köra igång med Jillians träning. Jag är smal, men är sugen på att starta igång med träning och bygga muskler samt få en fast kropp, tror du denna träning är bra? Sen undrar jag om du själv fått resultat och om denna träning är effektiv för alla som vill börja träning? Skulle bli väldigt tacksam om jag fick svar, du går gärna lägga till om du vill.

Bra och intressant blogg föresten!

2012-01-17 @ 20:36:31
Postat av: Malin

Den där Jillian Michaels blev jag lite nyfiken på. Perfekt att kunna träna i hemmiljö.

2012-01-18 @ 11:37:54
URL: http://inneoute.blogg.se/
Postat av: Melissa lavali - Foto¤Vikt

Lämnar ett tassavtryck när jag kikar förbi lite och läser.

Hoppas du får en fortsatt bra dag!



------------------



..::Fotobloggen om vikt och träning utan gym eller dieter::..

2012-01-19 @ 17:33:34
URL: http://lavali.blogg.se/
Postat av: Alice

Hejsan! Vi är två tjejer som skriver ett projektarbete om Blondinbellas kommentarsfält. Våran frågeställning är vad är det som sker i kommentarsfältet, och vad används kommentarsfältet till. Vi tänkte höra med dig om vi får ställa två frågor.



När du kommenterade på Blondinbellas inlägg om Bahamas, ville du få svar från andra läsare, eller ville du att Blondinbella skulle läsa och se vad du hade skrivit och se vad du hade att säga?



Vore jättesnällt om vi kunde få ett svar (du kan svara här i inlägget så blir det lättare för dig). Vi vill också påpeka att du blev slumpmässigt utvald när vi läste kommentarerna och att du givetvis är anonym i vår uppsats.

2012-02-22 @ 08:49:08
Postat av: KNORKAN - Presenter & Inredning

Varmt välkommen till KNORKAN! Just nu har du chansen att vinna ett virkat kuddfodral från Svanefors. Läs mer om tävlingen på KNORKANS facebook sida ♥

2012-02-26 @ 18:07:21
URL: http://knorkan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0