Salladen i fokus

Jag är inte den som tycker det är särskilt kul att laga mat enbart till mig själv, men genom att lägga upp maten lite snyggt så kan jag ibland få mig att tycka det ska bli riktigt kul att fixa mat. Här har jag lagt upp sallad med avokado i en liten skål eftersom jag inte alltid gillar att blanda salladen med resten av maten, det är någon konstig grej jag har för mig. Jag anser av någon anledning att det inte är lika gott när man blandar in det. Salladen är oftast också det första jag äter upp. Till salladen blev det stekt potatis och bacon. För att inte få med allt fett i baconen lägger jag den på ett bit hushållspapper efter att den är stekt och "torkar" av det värsta och låter det rinna av. På så vis blir det lite extra knaprigt och gott också.



Med en ordentlig lunch i magen tar jag en liten paus med en bok i soffan och låter maten sjunka in. Därefter ska jag köra lite 30 Day Shred och Yoga Meltdown med Jillian. Nu har jag tänkt öka nivån lite på träningen eftersom jag kört passet fem gånger och känner att det inte är lika jobbigt längre.

Kommentarer
Postat av: EmelieMaria - träning&annat

Åh stekt potatis som är så gott! :) Och det är verkligen roligare att äta när man lägger upp det fint :)

2012-01-04 @ 14:33:03
URL: http://emeliemaria.blogg.se/
Postat av: Hanna - med Mini i magen

Sv: Ja, jag längtar verkligen efter att ha träningsvärk och känna den där sköna känslan efter ett pass :)



Gud vad hungrig jag blev nu när jag såg din bild haha! Tycker också det är så tråkigt att laga mat enbart till en själv.

2012-01-04 @ 14:45:46
URL: http://hjn.blogg.se/
Postat av: annette

hej hej.

såg att du skrivit ett inlägg hos slut på pengar bloggen

det fins mååånga som öppet redovisar sin inkomst och utgifter,varför ska man skämmas för det?

alltid lär det någon annan att tänka annorlunda.

se bara på mig,jag har en inkomst på 6.500kr och kan ändå spara 3-4.000kr /månad om jag vill.

allt handlar om val och prioriteringar och låga utgifter!

kika gärna in hos mig:

www.lantligalivet.blogspot.com

2012-01-04 @ 17:04:03
URL: http://www.lantligalivet.blogspot.com
Postat av: Jeanette

Okej trevligt ska läsa din blogg då :D

2012-01-04 @ 18:22:41
URL: http://jeanettem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0