Motivationen har hittat hit!

Det är dags att påbörja ett roligare, nyttigare, piggare och mer händelserikt liv. Anledningen till varför jag startar med det här nu och inte dröjer med det fram tills efter nyår, som de flesta andra, handlar om att jag helt enkelt hittat motivationen just här och just nu. Varför då vänta?
Tanken med den här bloggen är väl egentligen att jag ska dela med mig av min träning, vad jag äter, hur jag lever och mina tankar kring upp -och nedgångar. Jag hoppas det här kan bli en inspiration även för andra.
As of today har jag provat Jillian Michaels (tränare i Biggest Loser USA) tränings-dvd 30 Day Shred och har någon förhoppning om att det ska ge resultat. Dvd:n börjar lite lugnt på nivå 1 med ett 20 minuter långt träningspass. Lite lagom vill säga. Samtidigt som jag nu påbörjat min träning har jag också påbörjat en matdagbok för att se hur mitt intag av kalorier ser ut. Det här är inget jag kommer fokusera på i längden utan mer för att få begrepp om jag äter tillräckligt eller inte.
Imorgon ska kylskåpet fyllas med mumsigheter i form av färska hallon och blåbär, gojibär, yoghurt, färsk frukt, sallad, protein och liknande. Frukosten ska få en något mer varierad form än tidigare, speciellt nu när jag har tid att planera lite. Nästa arbetsdag är först på torsdag och då inte heldag. Tack vare detta kan jag ta saker och ting i mitt tempo och få in någon form av rutin som jag sedan kan följa när vardagen kommer igång. Någon form av detox blir troligen också aktuell inom en snar framtid. 

Nu är det dags att hoppa in i duschen för att sedan förbereda middag.

Kommentarer
Postat av: Elin - träningstokig

härligt med en nytändning! Jag håller med dig, varför vänta till nyår när motivationen infinner sig.



Kör hårt :D

2011-12-27 @ 17:49:19
URL: http://www.fitnessguru.se/traningstokig
Postat av: Klara

- Vad roligt att höra, tack så väldans!



Så underbart motiverad du verkar, lycka till!

Hoppas att du får en fin kväll:)

2011-12-27 @ 18:41:18
URL: http://klaragenberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0