Träning - en klassfråga?

Jag har den senaste tiden ägnat mig åt att komma in i och lära mig alla nya rutiner i mitt liv som är en direkt konsekvens av att börja nytt jobb. Egentligen är väl inte konsekvens rätt ord, men jag tror ni förstår vad jag menar. Med nya rutiner och nytt jobb kommer ofta även tröttheten som ett brev på posten, så även i detta fall. Eftersom jag jobbar på förskola har det också inneburit att jag i dagarna två har legat i magsjuka, vilket såklart är mindre roligt. Rastlös är nog ordet som bäst kan beskriva mig just nu.
Eftersom jag legat i sängen eller soffan och tyckt synd om mig själv har jag planerat hur jag ska sätta igång och träna igen när jag återhämtat mig från magsjukan. Jag tränar ju en del med Jillian Michaels, eller rättare sagt hennes med hennes videor Yoga Meltdown och 30 Day Shred. Det är fantastiska videor men jag saknar verkligen att träna på gym, att träna gruppass och bli sådär lite extra peppad som jag bara kan bli då. Ett härligt, svettigt pass då man känner sig så evinnerligt nöjd med sig själv.
För några månader sedan tränade jag på SATS och stortrivdes verkligen. Jag hade råd att träna där då eftersom jag fick någon form av rabatt eftersom jag tränade på recept. Att skillnaden mellan det priset och ordinarie pris skulle vara så enorm skulle jag aldrig vågat drömma om. Har ikväll suttit och kikat litegrann på vad det kan tänkas kosta. När jag läste dessa avgifter höll jag på att ramla av stolen. 500 spänn i månaden (!), 250 kronor i medlemsavgift och 650 kronor i startavgift/administrativa avgifter. Skojar de med mig? 

När blev det en klassfråga att träna på ett fräscht gym med trevlig personal? Det här är ju pengar som kanske vissa månader helt enkelt inte finns på kontot. Det är förjäkligt i min mening. Ska man verkligen behöva vara rik för att få träna på det gym man vill?
Priserna på SATS fick mig att kika på andra gym, Friskis, World Class, simhallarna i stan, etc. Friskis finns inte i närheten av mig, simhallen är ofräsch och med pass mitt på dagen för det mesta, World Class kostar lika mycket och ligger mycket längre bort. Mitt alternativ är alltså SATS eller inget alls, för jag har inte bil eller möjlighet att transportera mig långa sträckor för att få träna, tyvärr. Nu väntar jag på svar på min frågeställning jag skickat till dem, för tro mig eller ej, jag var faktiskt så pass fräck att jag frågade om det skulle behöva vara en klassfråga för att få träna hos dem, om deras mål är att skrämma bort oss med medelinkomst, eller något under. Vi har alltså inte rätt att träna hos dem, eller så ska vi bli helt bankrupt på kuppen. 

Oh well, rastlös som sagt. Rastlös och smått sur och irriterad på hur orättvist det känns att jag inte har råd att träna där jag vill. Det löser sig alltid, det vet jag, men jag hade gärna velat träna lite i grupp, på ett gym, till härlig musik.

Kommentarer
Postat av: emilia

jag skulle behöva komma i gång med träning

2012-02-28 @ 21:43:08
URL: http://espot.blogg.se/
Postat av: Jessica

tjingeling badring =)

2012-02-29 @ 20:10:40
URL: http://jlfoto.nu
Postat av: Matilda [myphoto.blogg.se]

Jag håller med dig lite grann, det kan vara sjukt dyrt att träna - vilket inte gör att man blir mer motiverad till att göra det heller. Hoppas du får ett svar från dem! :)

2012-03-09 @ 10:31:34
URL: http://myphoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0