Jag lurar mig själv

Kanske inte lika allvarligt som det låter, det här med att lura sig själv. I mitt fall handlar det om något så enkelt som att dricka vatten. Jag är fruktansvärt dålig på att dricka det jag "bör" på en dag och har äntligen hittat mitt lilla knep för att lura mig själv. En liten flaska. Den är lika stor (eller liten) som en colaburk. Av någon anledning tycker jag det är såväl godare som roligare att dricka vatten ur en liten flaska jämfört med vad jag tycker när det gäller att dricka ur glas eller vanlig flaska. Det går snabbt att dricka upp en 33 cl flaska, men en 50 cl eller liknande dricker jag nästan inte alls ur. Jag vet inte om det fungerar på någon annan än mig själv, men det kanske kan vara värt att prova, om man är som jag och inte är särskilt bra på att dricka vatten.

Tänkte passa på att skriva ett mellanmålstips som jag personligen älskar! Som ni kanske ser på bilden blev dagens mellanmål en flaska vatten och två naturella riskakor med mosad avokado på. Lätt som en plätt. Riskakor finns ju färdiga och det enda man behöver göra med avokadon är att dela, gröpa ur och mosa med en gaffel på valfritt antal riskakor. Love it! Om man vill ha lite smak är citronpeppar en finfin krydda till avokado.

Kommentarer
Postat av: Yohanna

hihi.. tusen tack för dinkommentar om min thailunch med bl.a. sticky rice. Jorå, vilka andra riser som är bättre vet jag men eftersom jag är i Thailand så får man ta det som erbjuds och detta är fantastiskt gott. Jag dietar inte eller så, så äter "som jag vill" :) hihi.. Råris uppskattar jag dessvärre inte, men hemma äter jag mest quinoa däremot, något de inte äter här... :) Härligt du har en kost- och träningsblogg, inte ofta man ser snygga sånna. Heja dej!

2012-01-02 @ 16:56:33
URL: http://maiplu.se
Postat av: Lisa

sv: ja men det är ju toppen! Jag ska köra igång med träningen nu, så då verkar ju din blogg vara perfekt att läsa för lite tips & inspiration! Kram

2012-01-02 @ 21:41:14
URL: http://muzicmecupcake.blogg.se/
Postat av: LIIV - vanlig men unik

kan nog vara en smart idé, många jag känner dricker jättedåligt med vatten. För mig är det olika varje dag, ibland dricker jag hur mycket som helst och ibland väldigt lite ;p

2012-01-03 @ 19:53:06
URL: http://liivahliin.blogg.se/
Postat av: Mickan

Vilken tur att jag köpte Eldvittnet till sambon i julklapp då! Det blir den efter den här;)



Mm, avokado är så gott!

2012-01-03 @ 23:20:14
URL: http://livelovelaugh.blogg.se/
Postat av: Louise - foto

Ganska smart ändå, jag hatar också att dricka vatten. Hjälper dock inte med en liten flaska eller burk. ;)

2012-01-04 @ 13:54:02
URL: http://wizy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0